Lansingerland is verstandig, nu Zoetermeer nog

18 juni 2012

Lansingerland is verstandig, nu Zoetermeer nog

Eind vorige week maakte het college van B&W van de gemeente Lansingerland bekend niet mee te zullen dingen naar de organisatie van de Floriade 2022. Volgens het college van B&W van Lansingerland is er veel onzeker en is het project te risicovol. Het college van B&W van Lansingerland vindt het daarom niet verantwoord om het gemeenschapsgeld hiervoor in te zetten. Het college van B&W van Zoetermeer ziet echter nog steeds voordelen in de mogelijke komst van de Floriade in 2022.

De SP is blij met het standpunt van het college van B&W van Lansingerland. Eindelijk een college van B&W dat op tijd de grote risico's van het organiseren van een Floriade inziet. Ondanks dat de gemeente Zoetermeer al ervaring heeft met het organiseren van een Floriade, wat de gemeente toen vele miljoenen heeft gekost, ziet het college van B&W van Zoetermeer geen problemen in het nogmaals mede organiseren van een Floriade in de regio.

De SP wil het risico dat een Floriade met zich meebrengt niet aangaan en net zoals het college van B&W van Lansingerland het gemeenschapsgeld dat hiermee wordt verspilt veel nuttiger inzetten. Zeker in tijden van bezuinigingen kan iedere euro beter besteed worden aan een goed armoedebeleid, betaalbare zorg of het realiseren van voldoende betaalbare woonruimte.

Daniël WesthoekFractievoorzitter Daniël Westhoek: “Het college van B&W van de gemeente Lansingerland is verstandig. Het college van B&W van Zoetermeer zou het standpunt van Lansingerland moeten volgen. De risico's zijn groot en de Floriade kost ons alleen maar geld. Wie wordt daar in deze tijden van bezuinigen nu beter van? Bouwspeelplaatsen moeten sluiten en het zwembad wordt verkocht. Duurzame voorzieningen moeten wijken voor een kortdurend, geldverslindend project.”