Aptroot voorgedragen als burgemeester

1 juni 2012

Aptroot voorgedragen als burgemeester

De gemeenteraad heeft in meerderheid de 62 jarige Charlie Aptroot (VVD) voorgedragen als opvolger van burgemeester Waaijer die per september dit jaar zijn ambt zal neerleggen. Aptroot voldoet aan het profiel dat is opgesteld door de gemeenteraad.

Aptroot heeft ruime ervaring in de politiek, wat natuurlijk een pre is voor een burgemeester. Het heeft belangrijke voordelen, zoals het meenemen van een groot netwerk aan contacten. Met het functioneren van de gemeenteraad sinds het duale stelsel alsmede het functioneren als burgemeester heeft Aptroot nog geen ervaring. Hierin zal hij dan ook nog flink moeten investeren. Als SP hebben wij er vertrouwen in dat Aptroot hier ook zeker in zal gaan investeren.

De SP kent Aptroot als iemand die in columns flink kan uithalen naar de SP. Gesteld kan worden dat de SP en Aptroot ideologisch gezien ver uit elkaar liggen. In de rol van burgemeester zal Aptroot echter als een neutraal persoon moeten optreden. Wij zullen hem dan ook kritisch volgen op dit punt.