SP in actie voor sociale werkplaatsen

17 maart 2012

SP in actie voor sociale werkplaatsen

Op donderdag 22 maart staken de medewerkers van de sociale werkplaatsen tegen de bezuinigingen van dit kabinet waardoor 70.000 van de 100.000 beschermde werkplekken dreigen te verdwijnen. Dit hangt ook de medewerkers van DSW Rijswijk en DSW Zoetermeer boven het hoofd.

De SP afdeling Leidschendam-Voorburg, Rijswijk en Zoetermeer bezochten daarom gisterochtend De Sionsgaerde in Rijswijk om met de mensen in gesprek te treden over de gevolgen van de bezuinigingen en hen op te roepen naar de manifestatie op het Malieveld te komen.

Na een warm welkom traden we in gesprek met een aantal werknemers die hun werk al jaren met plezier doen en helemaal niet zitten te wachten op gedwongen detachering op de reguliere arbeidsmarkt. Onze oproep om naar de manifestatie op het Malieveld te komen, een initiatief van Abvakabo FNV, vond dan ook gretig aftrek. Zij voelde zich gesteund en zullen met tientallen naar het Malieveld komen, met het busvervoer dat Abvakabo FNV voor ze geregeld heeft.

Op maandag 19 maart zullen de SP afdeling Leidschendam-Voorburg, Rijswijk en Zoetermeer langsgaan bij de DSW in Zoetermeer om daar met de werknemers in gesprek te treden over de gevolgen van de bezuinigingen en zullen we ze oproepen om naar de manifestatie op het Malieveld te komen.