Buurt in Buytenwegh

26 maart 2012

Buurt in Buytenwegh

Afgelopen zaterdag zijn SP leden gaan buurten in de wijk Buytenwegh. De SP wilde graag weten wat er momenteel speelt in de wijk en of mensen de SP nog wat mee wilden geven. Snowworld was één van de onderwerpen die door veel mensen genoemde werden. Maar ook de veiligheid in de buurt is iets dat veel mensen bezighoudt.

Buurten in Buytenwegh

Vooral de dekwoningen, waaronder zich parkeergarages bevinden, worden als onveilig beschouwd. Vooral in de nacht is er vaak sprake van overlast in de garages. Mensen zouden graag zien dat hier verbetering in komt.

Later op de dag zijn er nog SP-ers naar de wijk Palenstein gegaan om daar van de mensen te horen wat zij van de vernieuwingen van Palenstein vinden. Over de aanpassingen die al uitgevoerd zijn zijn de meeste mensen zeer te spreken, zeker het nieuw gebouwde Castellum. Echter, de onzekerheid die er nog steeds bestaat over de sloop van een aantal flats ervaren de mensen als vervelend. Dit loopt nu al jaren en nog is er geen uitsluitsel over.