Volkstuintjes Seghweart

28 oktober 2011

Volkstuintjes Seghweart

Onlangs heeft he college besloten de huur van volkstuincomplex Seghwaert per 1 januari 2013 op te zeggen. Dit verbaast de SP, zeker omdat de laatste keer dat er over dit onderwerp gesproken is de raad heeft besloten dat dat voorlopig niks verandert aan de huidige situatie. Het voorstel omtrent de uitplaatsting van de volkstuinen was simpelweg niet goed.

Door zonder dat er uitzicht is op een nieuwe locatie met behoud van de huidige voorzieningen de huur op te zeggen komt de vereniging ernstig in de problemen. Eerder stond er in een raadsstuk dat de vereniging akkoord was met de verplaatsing naar het Buytenpark. Navraag bij de vereniging leerde ons dat de gemeente had aangegeven dat als de vereniging niet akkoord zou gaan de huur simpelweg opgezegd zou worden. Hierop heeft de raad aangegeven dat we zo niet met elkaar omgaan en dat het college haar huiswerk overnieuw moest doen. Het college zet nu de raad en de tuinvereniging buitenspel door alsnog de huur op te zeggen. De SP accepteert dit niet en heeft het college om opheldering gevraagd.

De overige partijen zien er geen probleem in dat het college aan het freewheelen is en dus lijkt het er slecht uit te zien voor de tuinvereniging. De SP blijft dit dossier natuurlijk op de voet volgen.