h

Dienstverlening HTM onder de maat

9 september 2011

Dienstverlening HTM onder de maat

De SP heeft in de afgelopen tijd meerdere keren de aandacht gevraagd voor de steeds verder teruglopende dienstverlening van de HTM. Sinds de invoering van de ov-chipkaart is reizen met het openbaar vervoer een serieuze uitdaging geworden: Dalkaartjes zijn afgeschaft, er kan niet meer met contant geld betaald worden en de meeste oplaadpunten zijn als ze al werken alleen tijdens kantooruren beschikbaar.

Het college heeft aangegeven de zorgen van de SP omtrent deze ontwikkelingen te volgens, maar weinig te kunnen doen omdat de HTM beleidsvrijheid heeft op deze punten. Voor de SP is deze opvatting onaanvaardbaar, het Zoetermeerse openbaar vervoer wordt afgebroken en het college kijkt lijdzaam toe.

De meest recente ontwikkeling zijn stickers op de kaartjesautomaten waarop staat dat ook bij een defecte automaat een geldig vervoersbewijs verplicht blijft. HTM legt hiermee de verantwoordelijkheid voor haar falen neer bij de reiziger. De SP verbaast zich over het schijnbare uitblijven van acties vanuit het college om het beleid van de HTM te bij te stellen. DE SP heeft daarom schriftelijke vragen gesteld aan het college van B&W.

U bent hier