Het rommelt aan het Noord-AA

30 augustus 2011

Het rommelt aan het Noord-AA

Ooit ging het om een klein meertje, maar nadat er zand voor het bouwen van ruim 50.000 huizen is afgegraven gaat het nu om een grote recreatieplas. Het gemeentebestuur heeft eind jaren '90 besloten dat aan de zuid- en oostoever twee horecagelegenheden gerealiseerd kunnen worden. Hier lijkt niets mis mee, vooral omdat het formeel gaat om activiteitsondersteunende horeca. Helaas is de realiteit anders, de vliegerweide moet wijken voor “horeca in het hogere segment” en aan de zuidoever komt een duikschool zonder duikers.

Omwonenden en andere groeperingen verzetten zich tegen deze ontwikkelingen en er lopen nog allerlei onderzoeken naar de gevolgen voor de omgeving.

Tot onze verbazing werd onlangs aangekondigd dat de bomen aan de zuidoever verwijderd gaan worden en dat wordt begonnen met bouwrijp maken. Omdat we bang zijn dat deze ontwikkeling een verkeerd beeld schept en dat de betrokkenen hun vertrouwen in het bestuur kwijtraken heeft de SP schriftelijke vragen aan het college gesteld.