Verbazing SP over positief besluit Floriade 2022

29 juni 2011

Verbazing SP over positief besluit Floriade 2022

Tijdens de raadsvergadering van 28 juni heeft de gemeenteraad gesproken over de mogelijke samenwerking met omliggende gemeenten om de Floriade in 2022 te organiseren in Boskoop. Van de gemeente Zoetermeer wordt ook een bijdrage gevraagd. Een eerste bijdrage van de gemeente zou 40.000 euro bedragen. Alleen de SP en GroenLinks waren tegen het voorstel. De SP ziet niets in een dergelijk geldverslindend project. Iedere cent die hieraan verloren gaat had beter kunnen gaan naar voorzieningen in onze stad, zoals de bouwspeelplaatsen.

Tot grote verbazing van de SP is de Lijst Hilbrand Nawijn (LHN) zeer positief over de samenwerking om te komen tot de Floriade in 2022. Toen de LHN nog niet in het college van B&W zat vond de SP in de LHN een medestander in de strijd tegen geldverslindende prestigeprojecten. Nu de LHN een wethouder levert denkt de LHN ineens heel anders over dergelijke prestigeprojecten. Een onlogische keuze van de LHN, aldus de SP.

Daniël WesthoekFractievoorzitter Daniël Westhoek: “Ik kan niet begrijpen dat we in tijden van flinke bezuinigingen kiezen om mee te toen aan een geldverslindend prestigeproject. We spreken over het verminderen van voorzieningen in onze stad, maar tegelijkertijd gaan we wel geld uitgeven aan prestigeprojecten. De draai van LHN hierin begrijp ik al helemaal niet. Tijdens verkiezingen roepen dat er geen geld mag gaan naar geldverslindende projecten, maar na de verkiezingen anders besluiten. Het is duidelijk dat het pluche voor LHN lekker zit.”