Geen 500 vierkante meter bebouwing Noord AA

30 mei 2011

Geen 500 vierkante meter bebouwing Noord AA

Tijdens de laatste raadsvergadering heeft de raad een motie aangenomen waarin het college de opdracht krijgt er zorg voor te dragen dat de horeca aan het Noord-AA in totaal, dus inclusief terras, niet meer dan 300m2 inneemt.

Afgelopen vrijdag moest de SP-fractie in de krant lezen dat het college niet van plan is om deze motie uit te voeren. Dit terwijl 100m2 volgens het bestemmingsplan het maximum is en het college onder uitzonderlijke omstandigheden een ontheffing tot 300m2 mag verlenen.

Ewout den HeijerEwout den Heijer, raadslid SP: "Het college is nu van plan om naast het pand een terras toe te staan waarmee de totale oppervlakte neerkomt op meer dan 500m2. Dit is vijf keer zo groot als de bedoeling is volgens het bestemmingplan en gaat lijnrecht is tegen de motie van de gemeenteraad. Daarnaast heeft de geplande horeca niets te maken met de huidige functie van het gebied."

Samen met de PvdA vindt de SP de gang van zaken ongepast. Daarom hebben de partijen besloten het onderwerp te agenderen voor de commissievergadering van 15 juni. De oproep om tot die tijd pas op de plaats te maken is door het college overgenomen.

De vergadering op 15 juni begint om 20:00 uur en vindt plaats in het stadhuis, adres: Markt 10. De vergadering is openbaar toegankelijk.