Behoud alle bouwspeelplaatsen!

14 mei 2011

Behoud alle bouwspeelplaatsen!

Dat is wat de SP en de vrijwilligers van de bouwspeelplaats vandaag te horen hebben gekregen in diverse winkelcentra in Zoetermeer. De SP heeft vandaag samen met de vrijwilligers van de bouwspeelplaats flyers uitgedeeld in diverse winkelcentra en gesprekken gevoerd met mensen over het voornemen van het college van B&W om de locaties Zegwaartseweg en Rokkeveen te gaan sluiten.

“Nee, dat meen je niet. Hier heb ik vroeger nog gespeeld! Hier moeten mijn kinderen straks ook nog gewoon naar toe kunnen”, zei een man van in de dertig toen hij werd aangesproken over de mogelijke sluiting van twee locaties van de bouwspeelplaats.

“Waarom legt de gemeente de rekening van de bezuinigingen neer bij onze kinderen? Laat ze lekker bezuinigen op andere zaken!”, zei een moeder met twee kinderen.

Veel mensen die werden aangesproken waren bekend met de bouwspeelplaats. Ze vinden het jammer te horen dat er mogelijke twee zullen gaan verdwijnen. Een aantal mensen is ook voorgelegd wat zij vinden van het plaatsen van de onderdelen van de bouwspeelplaats op de stadsboerderij. Nagenoeg allen gaven als reactie het geen logische keuze te vinden. Beide concepten verschillen volgens hun te veel voor elkaar. Van een harmonisering, waarvan het college van B&W spreekt, is dan dus geen sprake.

Daniël WesthoekFractievoorzitter Daniël Westhoek: “Al jaren strijden wij zij aan zij met de vrijwilligers voor het behoud van de bouwspeelplaats. Vorige jaar nog werd er een mini bouwspeelplaats opgebouwd op het Stadhuisplein. Eerder al werd de Dorpsstraat omgetoverd tot een waar kinderparadijs. Dit heeft vele steunbetuigingen opgeleverd. Nu hebben we echt alle steun nodig van deze mensen. Want het college van B&W heeft maar een doel, en dat is het zo snel mogelijk sluiten van de twee locaties van de bouwspeelplaats. Het enige doel hierachter is kassa! Beide locaties kunnen de gemeente veel geld op leveren. Daar mogen onze kinderen dus voor wijken! Ik zal er alles aan doen om de belofte van oud-wethouder Muijzers staande te houden. Zijn woorden waren duidelijk: geen locatie zal gaan sluiten.”

Dinsdag 17 mei vergadert de raadscommissie samenleving over de toekomst van de bouwspeelplaats. De vergadering begint om 20:00 en vindt plaats in de raadzaal van het Stadhuis, ingang markt 10.