SP-Zoetermeer in de lift

8 maart 2011

SP-Zoetermeer in de lift

Na een intensieve campagne voor de Provinciale Staten-verkiezingen was het woensdagavond 2 maart wachten op de eerste prognoses en later op de avond de definitieve uitslagen van de verkiezingen. De afdeling Zoetermeer organiseerde op deze avond weer de traditionele uitslagenavond in het partijpand. Het was een goed bezochte avond waar onder genot van drankjes en hapjes de uitslagen door de leden werden gevolgd. De stemming zat er al gelijk goed in toen bleek dat VVD, CDA en PVV geen meerderheid in de eerste kamer zouden halen. Ander goed nieuws was dat de SP ten opzichte van de 2e kamerverkiezingen in 2010 weer in de lift zit. De SP krijgt in Zoetermeer nu 11,44% van de stemmen. Tijdens de Tweede Kamerverkiezingen in juni 2010 was dit 9,34% en tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2010 was dit 6,92%.

We hebben de weg omhoog weer gevonden maar we zijn er nog niet! We moeten er de komende tijd hard tegenaan om het vertrouwen van nog meer Zoetermeerders te winnen. De a-sociale plannen van het kabinet Rutte zullen ons daarbij vast een handje helpen maar we kunnen niet stil gaan zitten. De bezuinigingen op de VTC’s, de verpleegzorg, de reïntegratie, maar ook het leisure-beleid zijn zaken waar we onze volle aandacht aan moeten blijven geven. Er is dus genoeg te doen de komende tijd. De stijgende lijn van de uitslagen laat zien dat steeds meer Zoetermeerders onze inzet waarderen.