Stil verdriet in Zoetermeer

15 september 2010

Stil verdriet in Zoetermeer

Onder deze naam verzamelt de SP Zoetermeer samen met enkele betrokkenen ervaringen met de verpleegzorg in Zoetermeer. Uit een eerder door de SP gehouden 'meldpunt zorg' is gebleken dat er nogal wat mis is met de verpleegzorg in Zoetermeer. De SP wil graag meer ervaringen, positief en negatief, van mensen met de verpleegzorg in Zoetermeer.

De SP zal samen met enkele betrokkenen zaterdag 18 september tussen 11:00 en 15:00 in het Stadshart staan om aan voorbijgangers hun ervaring met de verpleegzorg in Zoetermeer te vragen. De kraam staat op het Promenadeplein tegenover de HEMA. De kraam zal op een ludieke wijze worden aangekleed, zodat het voorbijgangers even stil zal laten staan bij dit stil verdriet in Zoetermeer.

Daniël WesthoekFractievoorzitter Daniël Westhoek: “Uit ons eerder gehouden meldpunt zorg kwamen veel meldingen binnen over misstanden in de verpleegzorg in Zoetermeer. Veel mensen durven hun ervaring echter niet te melden. Ik hoop dat doordat wij ons zo open opstellen mensen toch hun ervaring willen delen. De ervaringen zal ik uiteindelijk zorgvuldig en anoniem verwerken in een rapport. Het doel van het verzamelen van al deze ervaringen is om de verpleegzorg in Zoetermeer te verbeteren op die punten waar het nu goed mis gaat.”

Indien men toch liever anoniem de ervaring wil melden dan kan dat via de telefoon:
079 – 711 35 41 of per e-mail: meldpuntzorg@sp-zoetermeer.nl.