SP hoopt alsnog op antwoord via schriftelijke vragen

2 september 2010

SP hoopt alsnog op antwoord via schriftelijke vragen

Tijdens de raadscommissie samenleving van dinsdag 31 augustus 2010 heeft de SP in de rondvraag de vraag gesteld hoe het college van B&W omgaat met de opslag en het uitlenen van dossiers. Aanleiding van deze vraag is het feit dat bij het opvragen van het dossier 'referendum Keerpunt' bleek dat het dossier in 2000 is uitgeleend aan een extern bedrijf en nooit is teruggekomen. Echter vond het college van B&W het niet nodig om de SP antwoord te geven. Wel vond wethouder Haan het nodig om later op de avond nog een grapje te maken over het misschien niet meer in het bezit hebben van een dossier.

De SP stoort zich aan het gedrag van het college van B&W en wil alsnog via schriftelijke vragen antwoord hebben van het college van B&W. De SP hoopt dat het college van B&W beseft dat het verkrijgen van antwoorden via schriftelijke vragen meer geld kost dan het fatsoenlijk antwoorden op vragen tijdens een rondvraag van een vergadering. Een college van B&W dat de mond vol heeft over bezuinigingen mag daar wel eens wat meer bij stilstaan.

Daniël WesthoekFractievoorzitter Daniël Westhoek: “Het stoort mij zeer dat het college van B&W, net zoals in het dossier Sterigenics, soms gewoon weigert vragen van de SP te beantwoorden. En als het even kan probeert het college van B&W er zelfs nog grapjes over te maken ook. Ze willen zo graag dat de raad en het college van B&W goed met elkaar samenwerkt. Maar door dit gedrag wordt alleen maar het tegenovergestelde bereikt. Ik hoop middels de ingediende schriftelijke vragen alsnog antwoord te krijgen op mijn eerder gestelde vragen.”