Commissie durft debat VTC's niet aan

1 september 2010

Commissie durft debat VTC's niet aan

Na een succesvolle actie voor het behoud van de VTC door het actiecomité op zaterdag 28 augustus zou de raadscommissie samenleving spreken over de geruchten dat mogelijk twee van de drie VTC's zullen sluiten. Na het betoog van de SP over het belang van de VTC's was het woord aan de andere partijen. Echter bleef een debat uit. De meeste partijen, en met name de coalitiepartijen, spraken zich niet uit voor of tegen sluiting van locaties van de VTC.

De SP betreurt de houding van de commissie. De SP heeft de partijen twee simpele vragen gesteld. De SP wilde weten wat de reactie is van de partijen op de geruchten van de mogelijke sluiting van twee van de drie VTC's en wat voor waarde de partijen hechten aan het concept VTC. In plaats van een goed debat was het enige wat de SP te horen kreeg het verwijt dat de SP politiek bedrijft over de ruggen van inwoners. Een duidelijk zwaktebod van de andere partijen.

Daniël WesthoekDaniël Westhoek: “Ik vind het schandalig dat de commissie zo met vrijwilligers van de VTC en ouders van kinderen om gaat. Zij waren massaal gekomen om te horen wat de politieke partijen vinden van de mogelijke sluiting van twee van de drie VTC's. Maar zij zijn met net zo veel onduidelijkheid weer naar huis gegaan. Het enige wat ze te horen hebben gekregen zijn partijen die de SP beschuldigen van onfatsoenlijk politiek bedrijven. Ik voer geen onfatsoenlijke politiek. Ik vertegenwoordig inwoners van de stad, hetgeen een goede volksvertegenwoordiger hoort te doen.”