SP organiseert 1 mei manifestatie bij het ‘Aardappelmannetje’

27 april 2010

SP organiseert 1 mei manifestatie bij het ‘Aardappelmannetje’

Op Zaterdag 1mei organiseert de SP in 25 plaatsen in Nederland, waaronder Zoetermeer, een 1 mei manifestatie. Sprekers zijn SP 2e kamerlid Arda Gerkens en Wil van Zelm namens de FNV.

1 Mei is de dag van de arbeid. Op die dag wordt gevierd dat arbeiders hun levensomstandigheden verbeteren door zich te organiseren en in georganiseerd verband strijd te voeren. Onze bijeenkomst staat in het teken van de campagne 65blijft65 (één van de centrale punten in onze verkiezingscampagne). De centrale boodschap: onze grootouders en ouders hebben gevochten voor sociale zekerheid en fatsoenlijke levensomstandigheden. Dat heeft geresulteerd in de naoorlogse verzorgingsstaat. Onder invloed van het neoliberalisme en de economische crisis dreigt daar nu het mes in gezet te worden. Dat is ongewenst en overbodig. Als we ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen tot hun 65’werken (nu werkt maar 15 procent van 60 en ouder) dan hoeft de AOW-leeftijd helemaal niet tot 67 opgetrokken te worden.

De manifistatie in Zoetermeer wordt gehouden bij het ‘Aardappelmannetje’ (Het standbeeld naast het busstation bij Centrum West). Aanvang 11.30 uur. Om 12.00 uur houden de sprekers hun toespraak.