Quickscan rond invoer OV-Chipkaart

2 februari 2010

Quickscan rond invoer OV-Chipkaart

De SP houdt een quickscan rond de gevolgen voor de Zoetermeerse reiziger nu de OV-Chipkaart ingevoerd wordt. Sinds januari is het mogelijk om in bijna de hele stad de OV-Chipkaart te gebruiken. De SP is onder andere benieuwd of de kosten veranderen voor de gemiddelde reiziger. Ook wil de SP weten hoe gebruikers van het OV in de stad de nieuwe betaalmethode ervaren.

Bas Schuiling Bas Schuiling: "De invoer van de OV-chipkaart doet landelijk veel stof opwaaien. Wat zijn de gevolgen voor de Zoetermeerders? Wat zijn de nieuwe kosten? Maar ook hoe gebruikersvriendelijk is de kaart op dit moment. Weten mensen de opwaardeerpunten te vinden? Het is belangrijk dat we aantrekkelijk openbaar vervoer aanbieden. Met deze quickscan hopen we daaraan een bijdrage te leveren ".

Reist u met de OV-Chipkaart? Stuur een email. Geef daarbij van welke halte naar welke halte u reist met de bijbehorende kosten en of u gebruik maakt van kortingen of dat het op basis van vol tarief is. Ervaringen en andere opmerkingen zijn daarbij van harte welkom en zullen ook gebruikt worden.