SP: Geen behandeling vierde baan Snowworld tijdens komende raadsvergadering

11 december 2009

SP: Geen behandeling vierde baan Snowworld tijdens komende raadsvergadering

Vandaag heeft de SP een oproep verstuurd naar alle raadsleden om aanstaande maandag tijdens de raadsvergadering het punt van de vierde baan van Snowworld van de agenda af te halen. De SP is van mening dat het college van B&W het eerder genomen besluit van de gemeenteraad naast zich neerlegt en nu met gelegenheidsargumentatie als nog de vierde baan van Snowworld door de raad wil drukken.

Bas SchuilingRaadslid Bas schuiling: "Het college gooit een raadsbesluit naast zich neer, veegt andere belangen onder het tapijt en gaat vol voor de wensen van Snowworld. Naar mijn mening moet een stadsbestuur zich naar elke ondernemer objectief opstellen, gelijke monniken gelijke kappen. Zo niet in dit geval. En dit alles vier dagen voordat wij er over moeten besluiten. Het is zonde dat men niet eerst serieus kijkt naar de bezwaren maar gaat duwen. Dat wekt bij mij, maar ook in de stad, geen vertrouwen. Ik werk liever constructief samen op weg naar een betere stad waar de meerderheid beslist in plaats van de politieke loopgraven op te moeten zoeken."