Motie van wantrouwen tegen wethouder

17 december 2009

Motie van wantrouwen tegen wethouder

De SP heeft maandag tijdens de behandeling van de vierde baan Snowworld een motie van wantrouwen ingediend. De druppel die de emmer van de fractie deed overlopen was het optreden van wethouder Emmens rond Snowworld. Het doordrukgedrag en het niet beantwoorden van vragen vindt de SP een bestuurder onwaardig. Door de dossier Snowworld was de limiet bereikt, maar de SP is al langer ongelukkig met het zwakke optreden van deze wethouder.

Bas Schuiling Bas Schuiling: " Door het doorduwen van Snowworld op een manier die democratisch op alle fronten laakbaar is is wat ons betreft de limiet bereikt. Het toont precies aan hoe deze wethouder zich opgestelt in dossiers. Geen participatie, slechte of geen antwoorden geven op vragen en argumenten, amper het debat willen aangaan..."

Daniël WesthoekDaniel Westhoek: " Een ander goed voorbeeld zijn de koopzondagen. De winkeliers willen die niet, de omwonenden niet, de werknemers niet maar daar wordt niet naar geluisterd. Met groot applaus is dat punt weggestemd. Het hele plan was totaal niet onderbouwd."

Bas Schuiling: " We zijn niet over één nacht ijs gegaan met deze motie. De wethouder heeft zich de afgelopen jaren met moeite stand gehouden. Bijvoorbeeld met de WFIA waar tot op de dag van vandaag geld over de balk wordt gesmeten. Ook in dossiers rond de Vijverhoek, Boerhaavelaan en het Kwadrant moest de raad de wethouder constant manen tot overleg met omwonenden, werden argumenten genegeerd. Deze wethouder regeert over de mensen, niet met.

Daniel Westhoek: " We hadden wel verwacht dat de motie geen schijn van kans had, de coalitie moet nu kosten wat het kost bij elkaar blijven. Het is in elk geval een signaal dat we als SP na de verkiezingen een beter bestuur verwachten. Dat verdient Zoetermeer wel. "