Protest tegen valse berichtgeving college over Snowworld

18 november 2009

Protest tegen valse berichtgeving college over Snowworld

De SP stuurt vandaag samen met de andere indieners van het wijzigingsvoorstel over de vierde baan van Snowworld een eis tot rectificatie van het persbericht dat het college gisteren de wereld heeft ingestuurd. Volgens de opstellers legt het college een zeer duidelijk en uitgebreid besproken besluit naast zich neer. In het persbericht stelt het college dat de gemeenteraad de vierde baan heeft goedgekeurd.

De gemeenteraad heeft de wijziging 'letterlijk' aangenomen. Dat besluit luidt: "Het haalbaarheidsonderzoek voor kennisgeving aan te
nemen en de door Snowworld gekozen voorkeursvariant niet te ondersteunen". Daarnaast is in de media verschenen dat de raad al op 14 december as opnieuw gaat praten over de vierde baan.

Bas Schuiling: "Verbijsterende actie van de wethouder. Er is duidelijk aangegeven dat het besluit letterlijk opgevat dient te worden en niet meer of minder dan dat. Deze eigengereide actie toont dat het college vindt dat het zich niets hoeft aan te trekken van besluiten van de gemeenteraad en laat zien dat het de volksvertegenwoordiging niet zo serieus neemt als het er echt op aankomt."

De SP en andere partijen hebben duidelijk aangegeven dat er een fatsoenlijke oplossing gevonden moet worden gevonden om een alternatief voor het huidige plan te bedenken. Door in de media te brengen dat over enkele weken al een nieuw besluit genomen kan worden brengt de wethouder het dossier op ramkoers.

Bas Schuiling: "De raad heeft extra tijd gegeven om alle belanghebbenden nader tot elkaar te laten komen. In plaats daarvan duwt het college kennelijk liever het stuk er zo snel mogelijk doorheen. Bovendien gaat de gemeenteraad zelf over haar agenda. Het is op zijn zachtst gezegd weinig respectvol om een weggestemd stuk gelijk de volgende raad nog een keer aan te bieden en kijken of het dan wel lukt".