SP ziet eerdere voorstellen terug tijdens begrotingsdebat

12 november 2008

SP ziet eerdere voorstellen terug tijdens begrotingsdebat

De SP is tevreden met de voorstellen die de gemeenteraad heeft ingediend tijdens de eerste termijn van de behandeling van de begroting 2009-2012. In de voorstellen van andere partijen herkent de SP oude voorstellen die zij in voorgaande begrotingsdebatten heeft ingediend.

Zo stellen D66 en de VVD voor de grofvuilsystematiek aan te passen. D66 ziet het liefst de oude systematiek weet terug van het regelmatiger ophalen van grofvuil en het niet hoeven te betalen wanneer grofvuil wordt aangeboden bij het afvaldepot. De SP roept al ruim twee jaar op herziening van de grofvuilsystematiek en steunt de oproep van deze partijen dan ook van harte!

Leefbaar Zoetermeer had het over de ICT-infrastructuur van de gemeente en komen diverse partijen met voorstellen om eindelijk de leegstand in kantoren aan te pakken. Ook duurzaamheidsbeleid zoals LED-verlichting in lantaarns en vermindering van het c02 gebruik van autoverkeer staan op de agenda. Dit zijn zaken waarvoor de SP in de afgelopen jaren al aandacht heeft gevraagd.

Daniël WesthoekDaniël Westhoek: "Het lijkt wel of de partijen onze voorstellen soms gewoonweg niet begrijpen, helaas zien we dat men dan tegenstemt in plaats van om uitleg vraagt. We zijn daarom dan ook blij dat na wat bezinning andere partijen onze voorstellen niet alleen steunen, maar ze zelfs overnemen. Het is fijn om te zien dat logische plannen zo toch uitvoer krijgen, ook al is het een (paar) jaar later."