Fractievoorzitter zet sportieve prestatie neer

23 juni 2008

Fractievoorzitter zet sportieve prestatie neer

Op zaterdag 21 juni 2008 heeft fractievoorzitter Daniël Westhoek, samen met twee mede SP-ers, meegedaan aan de 10 uur van Valkenburg. Dit wielren team-estafette evenement werd voor de derde keer georganiseerd midden in het centrum van Valkenburg aan de Geul. De opbrengsten van het evenement gaan naar een goed doel, dat een jeugdcentrum in Roemenië wil gaan bouwen.

Aan de start verschenen 24 teams. De teams bestaan uit elk drie wielrenners. De wielrenners wisselen elkaar elk half uur af en dat gedurende 10 uur achter elkaar. Iedere wielrenner zit dan dus een half uur op de fiets en heeft dan een uur pauze om vervolgens weer een half uur te fietsen.

Wielerteam
v.l.n.r.: Gijs Roovers, Daniël Westhoek, Rene Roovers, Jef Kleijnen (coach, SP wethouder Valkenburg)

Het parcours was 950 meter lang. Dit lijkt kort, maar het parcours telde een flink aantal bochten, twee hellingen van 3 meter bestaande uit twee loopbruggen en een variatie aan bestrating (van asfalt tot kinderkopjes).

Daniël WesthoekDaniël Westhoek: “Ik wist dat het parcours nog geen kilometer lang was. Maar dat er twee hellingen van 3 meter hoog in zouden zitten en dat er zo'n variatie aan bestrating was had ik niet verwacht. Deze twee aspecten maakten het een zeer uitdagend, maar zwaar parcours!”

Het SP wielerteam lag geruime tijd op de 18e plaats, maar kwam uiteindelijk als 16e over de finish. Het SP wielerteam is zeer trots op deze prestatie!