Definitief: Geen tweede speelautomatenhal

30 januari 2008

Definitief: Geen tweede speelautomatenhal

Tijdens de gemeenteraadsvergadering van maandag 28 januari is er voor de vijfde keer gesproken over een mogelijk tweede speelautomatenhal in de gemeente Zoetermeer. Tijdens de bespreking van dit onderwerp in de raadscommissie Burger en Bestuur eerder deze maand bleek al dat een grote meerderheid van de fracties tegen uitbreiding van het aantal speelautomatenhallen was.

Naar aanleiding van de bespreking in de raadscommissie Burger en Bestuur had het College van B&W het voorstel al teruggetrokken. Echter werd het onderwerp nog wel besproken tijdens de gemeenteraadsvergadering. Hier is definitief het doek gevallen voor een eventuele tweede speelautomatenhal. De fracties die tegen uitbreiding zijn hebben gezamenlijk een motie ingediend die stelt dat onderzocht moet worden of de aanbevelingen van deskundigen doorgevoerd kunnen worden in de huidige speelautomatenverordening,

Daniël WesthoekDaniël Westhoek: "Ik ben blij dat nu definitief is dat er geen tweede speelautomatenhal komt in Zoetermeer. Ondanks dat niet bewezen is dat een tweede speelautomatenhal tot meer gokverslaafden zal leiden, ben ik er zeker van dat het geen positief effect zal hebben. Economisch gewin, waar dit voorstel van het College van B&W volledig op leunt, gaat bij ons niet boven de mogelijkheid tot meer verslaafden."