SP voert actie tegen uitverkoop thuiszorg

7 december 2007

SP voert actie tegen uitverkoop thuiszorg

De Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) is nu bijna een jaar van kracht. Deze nieuwe wet heeft al voor een hoop onrust en problemen gezorgd, zowel in de gemeente Zoetermeer als elders in het land. Hulpbehoevende mensen die zonder hulp zitten en thuiszorgmedewerkers die massaal ontslagen worden zijn enkele voorbeelden. Een duidelijk gevolg van de invoering van de marktwerking in de thuiszorg. Als SP willen wij aandacht voor de ontstane problemen in de thuiszorg en daarom zijn wij zaterdag 8 december tussen 11:00 en 15:00 in het Stadshart aanwezig om handtekeningen te verzamelen om de uitverkoop van de thuiszorg een halt toe te roepen.

Daniël WesthoekDaniël Westhoek: “Als SP Zoetermeer zitten wij bovenop de problematiek in de thuiszorg die sinds de invoering van de WMO is ontstaan. Wij merken echter dat niet alles op te lossen is op lokaal niveau. Wij moeten de ogen van de huidige regering eens openen voor de problemen die er zijn binnen de thuiszorg. Wij vragen hiervoor dan ook de steun van de inwoners van Zoetermeer en roepen hen op te tekenen tegen de uitverkoop van de thuiszorg”.

De actie is een samenwerking met het actiecomité “Zorg geen Markt”. Dit actiecomité is opgericht door verschillende mensen die werkzaam zijn binnen de zorgsector en die zich zorgen maken over de steeds meer toenemende marktwerking in deze sector.