SP voorzag problematiek rond buurtcentrum Meerzicht

17 september 2007

SP voorzag problematiek rond buurtcentrum Meerzicht

De in 2006 aangenomen nota Wijk- en buurtwerk heeft buurtcentrum Meerzicht de das omgedaan. De maximale subsidie voor wijkcentra, bedraagt nu 90% van de kale huur.

Tijdens de bespreking in mei 2006 heeft de SP al grote vraagtekens gezet bij de nota. Door middel van een amendement heeft de SP toen voorgesteld de facilitaire kosten voor wijk- en buurtwerk geheel te subsidiƫren. Nu constateert de SP dat wanneer haar amendement was aangenomen buurtcentrum Meerzicht meer kans had gehad al haar activiteiten te kunnen blijven voortzetten.

Ewout den HeijerEwout den Heijer: "De gang van zaken rond het buurtcentrum Meerzicht is tragisch te noemen. Alleen een tariefsverhoging had het centrum kunnen redden, ik steun de bestuurders in hun principiƫle keuze hier van af te zien. Dit neemt niet weg dat het beter was geweest als het centrum nog open was."

Tijdens de bespreking in de raad heeft het College van B&W aangegeven dat de voorgestelde nota was opgesteld in nauw overleg en met goedkeuring alle wijkcentra, helaas valt nu vast te stellen dat dit niet klopt.