Geen uitbreiding cameratoezicht

10 juli 2007

Geen uitbreiding cameratoezicht

Tijdens de gemeenteraadsvergadering van 9 juli 2007 is de uitbreiding van cameratoezicht in Zoetermeer besproken. Uit het voorstel van het College van B&W blijkt dat er geen noodzaak bestaat om het cameratoezicht uit te breiden. Een conclusie waar de SP zich zeer goed in kan vinden.

Daniël WesthoekDaniël Westhoek: "Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen hebben wij al aangegeven geen voorstander te zijn van uitbreiding van het cameratoezicht binnen Zoetermeer. Het toepassen van camera's is in de ogen van de SP een zwaar middel. Voordat er een dergelijk besluit genomen wordt dienen eerst alle andere mogelijkheden uitgevoerd te worden, zoals het aanbrengen van meer verlichting en het opknappen van bepaalde stille en enge plekken".

Tegen de verwachting van de SP in was een grote meerderheid het ook eens met de conclusie van het College van B&W dat er geen uitbreiding van het cameratoezicht nodig is. De enige partij die duidelijk voorstander bleef voor uitbreiding van cameratoezicht is de Lijst Hilbrand Nawijn. Die stelde tijdens de vergadering voor om op bepaalde plaatsen toch te experimenteren met cameratoezicht. Een meerderheid van de gemeenteraad vond dit echter niet nodig.