Handtekeningenactie Openheid over Irak

4 mei 2007

Handtekeningenactie Openheid over Irak

Op 5 mei, de dag waarop wij Nederlanders onze vrijheid vieren, gaat de SP nogmaals de straat op om handtekeningen op te halen voor een onafhankelijk onderzoek naar de oorlog tegen Irak. Toen de SP begin april bij verschillende winkelcentra aanwezig was om handtekeningen op te halen was dit een groot succes en was er veel steun van de inwoners van Zoetermeer.

Tijdens het debat over het regeerakkoord in de Tweede Kamer heeft de SP middels een motie naar een onafhankelijk onderzoek naar de oorlog tegen Irak gepleit. Helaas stemde toen de PvdA tegen waardoor er geen meerderheid meer was voor de motie.

De Eerste Kamer heeft ook de mogelijkheid tot het instellen van een parlementaire enquête. Eerste Kamerleden zijn niet geboden aan het regeerakkoord tussen CDA, PvdA en CU. Hierdoor is het alnog mogelijk om een meerderheid te behalen voor een onafhankelijk onderzoek naar de oorlog tegen Irak. Als de nieuwe Eerste Kamer geïnstalleerd wordt worden de handtekeningen aangeboden aan de nieuwe Eerste Kamerleden met de vraag gebruik te maken van hun recht tot het instellen van een parlementaire enquête.

SP leden zullen door heel het Stadshart aanwezig zijn om handtekeningen op te halen. Wilt u ook de echte waarheid waarom de Nederlandse regering steun heeft verleend aan de oorlog tegen Irak? Steun onze actie dan en plaats uw handtekening. Kunt u 5 mei niet komen? U kunt ook digitaal uw handtekening zetten. Dat kunt u HIER doen.