Veel steun onderzoek naar oorlog Irak

2 april 2007

Veel steun onderzoek naar oorlog Irak

Zaterdag 31 maart heeft de SP in winkelcentrum Meerzicht, winkelcentrum de Vijverhoek en het Stadshart handtekeningen opgehaald voor een onafhankelijk onderzoek naar de oorlog in Irak. Dit komt voort uit het burgerinitiatief "openheid over Irak". Ook de SP Zoetermeer ondersteund dit initiatief van harte en is daarom de straat op gegaan om handtekeningen op te halen.

Een grote meerderheid van de mensen die wij hebben gesproken is het er mee eens dat er alsnog een onafhankelijk onderzoek moet komen naar de oorlog tegen Irak. Een enkeling vraagt zich af wat het voor zin heeft achteraf nog deze informatie te verkrijgen. Wij hebben deze mensen nadrukkelijk aangegeven dat er dan alsnog verantwoordelijke aangewezen kunnen worden voor fouten die er zijn begaan. Het is ten aller tijden van belang de waarheid achter beslissingen te weten.

Bent u ook voor een onafhankelijk onderzoek? Zet dan digitaal uw handtekening. U kunt dat HIER doen.