SP heeft geen problemen met huidige burgemeester

6 maart 2007

SP heeft geen problemen met huidige burgemeester

In verschillende media is de afgelopen week burgemeester Waaijer aangevallen door Rob Jansen, fractievoorzitter van de PvdA. Rob Jansen verwijt de burgemeester onder meer gebrek aan visie en daadkracht.

Daniël WesthoekDe SP kan zich niet vinden in de stevige kritiek die de PvdA heeft op het functioneren van de burgemeester. Daniël Westhoek: “In vergelijking met de vorige burgemeester van Zoetermeer, Luigi van Leeuwen, heeft Zoetermeer nu echt een burgervader. Jan Waaijer is regelmatig onder de mensen aanwezig. Dit vindt de SP één van de belangrijkste eigenschap van een burgemeester. Tevens vindt de SP het van groot belang dat een burgemeester Zoetermeer goed kan vertegenwoordigen in de regio. En naar onze mening doet de burgemeester hiervoor goed zijn best.”

Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten voor de burgemeester. Vooral in het leiden van vergaderingen zou de burgemeester een stuk strenger mogen worden. Op de vraag of de SP een andere burgemeester zou willen is het antwoord nee. “Het is maar weer afwachten wie Zoetermeer dan als burgemeester krijgt. De huidige burgemeester functioneert wat de SP betreft goed, waarom zouden we dan een nieuwe burgemeester willen?”, aldus Daniël Westhoek.