Tarief recreatiezwemmen wordt niet verhoogd

7 februari 2007

Tarief recreatiezwemmen wordt niet verhoogd

Tijdens de raadscommissie Samenleving, dinsdag 6 februari 2007, is het onderzoek besproken dat op verzoek van de SP fractie gedaan is naar de tarieven voor het recreatiezwemmen in Zoetermeer. Het College van B&W stelt voor het tarief gewoon met 2% te verhogen, terwijl het tarief in Zoetermeer al meer dan € 1,20 hoger ligt dan de omliggende gemeenten. Dit voorstel was voor de SP fractie uiterst teleurstellend. Gelukkig bleek dit ook de mening te zijn van een meerderheid van de andere fracties.

Lennart FeijenCommissielid Lennart Feijen over het voorstel van het College van B&W: "Het is niet te begrijpen dat het College van B&W zeer gemakkelijk voorstelt om het tarief maar gewoon met de indexprijs te verhogen. Terwijl uit haar eigen studie blijkt dat Zoetermeer het hoogste tarief heeft in vergelijking met omliggende gemeenten. Het tarief in Zoetermeer is maar liefst een kwart hoger dan de omliggende gemeenten! Dat verschil is wat de SP betreft ontoelaatbaar. Zwemmen is een ontspannende sport die iedere Zoetermeerder zou moeten kunnen uitoefenen. Het tarief mag hierin geen belemmering zijn".

De fractie van de SP is dan ook zeer blij te constateren dat veel andere fractie uit de Zoetermeerse gemeenteraad het standpunt van de SP steunen. Het is nu wachten wat het nieuwe voorstel van het College van B&W wordt. Maar zeker mag zijn dat het tarief voor dit jaar niet verhoogd zal worden. En nu is het wachten op een voorstel om het tarief volgend jaar te verlagen.