SP-Statenkandidaten on tour voor beter OV

21 februari 2007

SP-Statenkandidaten on tour voor beter OV

Op zaterdag 24 februari organiseren tien SP-afdelingen in Zuid-Holland een tour met het openbaar vervoer om aandacht te vragen voor de bereikbaarheid van de randstad en het belang van goed, veilig en betaalbaar openbaar vervoer. De OV-tour begint om 10.00 in Leiden, met onder andere Tweede-Kamerlid Paul Ulenbelt en Bart Vermeulen, lijsttrekker voor de SP voor Provinciale Staten.

Er valt op het gebied van mobiliteit in Zoetermeer nog een hele wereld te verbeteren! De RandstadRail rijdt nog niet, het vervangend vervoer is beneden de maat en de sneltreinstatus van het station Zoetermeer is verdwenen.

Om 13:10 zal de delegatie Zoetermeer aandoen. Na wat folders uit te hebben gedeeld op het station Zoetermeer zal vervolgens winkelcentrum Rokkeveen aangedaan worden om mensen te informeren over de plannen die de SP heeft voor het openbaar vervoer in de provincie. Rond 13:50 moet de delegatie al weer op de trein stappen richting de volgende afdeling.

Bart VermeulenBart Vermeulen, lijsttrekker voor de SP voor Provinciale Staten: “Over verkeer en vervoer heeft de provincie veel te vertellen. De SP wil geen verdere privatiseringen en aanbestedingen. We willen gratis openbaar vervoer voor jongeren onder de 12 en 65-plussers, en uiteindelijk voor iedereen. Nieuwe wegen als de A4-Noord zorgen uiteindelijk voor meer files, vervuiling en overlast: we kunnen beter veel meer bussen en treinen inzetten. Alleen zo houden we de Randstad echt bereikbaar en zorgen we dat onze wegen en longen niet dichtslibben. Een stem op de SP op 7 maart is een stem voor beter openbaar vervoer.”