SP opent meldpunt WMO

15 januari 2007

SP opent meldpunt WMO

De SP Zoetermeer roept personen en organisaties op te melden welke negatieve gevolgen zij ervaren door de invoering van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO). Reacties zijn welkom elke zaterdag van 10:00 tot 12:00 via telefoonnummer 079-3468138. Tevens kunt u ook via het online formulier uw ervaring doorgeven.

Daniël Westhoek Daniël Westhoek: “De WMO zorgt op veel plaatsen voor grote onrust. Gemeentelijk dreigen grote financiële tekorten. Hierdoor worden soms te lage tarieven voor zorg afgesproken, worden indicaties aangescherpt of worden meer eigen bijdragen van mensen gevraagd. En gebruikers kunnen hun vertrouwde huishoudelijke zorg verliezen.” Om snel een goed beeld te krijgen wil de SP graag van betrokkenen weten wat de gevolgen van de WMO zijn. Wij roepen thuiszorginstellingen, gebruikersorganisaties en individuele gebruikers op om alle effecten te melden via ons meldpunt WMO.

De SP wil een goed inzicht krijgen in ontstane problemen door de invoering van de WMO. “Wij willen weten hoe de WMO in de praktijk uitpakt zodat we, indien nodig, in de gemeenteraad actie kunnen ondernemen om de uitvoering bij te stellen”, aldus Daniël Westhoek. “Ook de SP Tweede Kamerfractie wil graag snel weten hoe de WMO plaatselijk uitpakt. Zodat ze indien nodig hier ook landelijk werk van kan maken.”