SP stemt in met begroting 2007

10 november 2006

SP stemt in met begroting 2007

Op 9 november 2006 besprak de gemeenteraad van Zoetermeer de begroting van 2007. De gemeenteraad had er maar liefst 14 uur voor nodig om de begroting uiteindelijk te besluiten.

De fractie van de SP heeft dit jaar voor de begroting gestemd. De reden waarom wij voor de begroting van 2007 hebben gestemd is omdat wij in grote lijnen tevreden zijn met wat er in de begroting voor 2007 staat. Het is nu aan ons de taak er goed op na te zien dat de afspraken in de begroting ook daadwerkelijk worden uitgevoerd.

De fractie heeft tijdens de behandeling van de begroting 2007 nog een aantal voorstellen (moties en amendementen) ingediend. Van de 9 ingediende voorstellen hebben het er uiteindelijk drie nog gehaald. (waarvan er een unaniem door de raad is aangenomen) Als oppositiepartij is dit een zeer mooi resultaat. De fractie kijkt dan ook terug op een redelijk geslaagd begrotingsdebat. Welke naar de mening van de fractie wel wat korter had mogen duren.