SP hekelt slechte communicatie Ad-Hoc beheer

5 juli 2006

SP hekelt slechte communicatie Ad-Hoc beheer

De SP heeft een brief rondgebracht bij de bewoners op de Paltelaan met de vermoedelijke sloopdatum van het complex. In de brief hekelde de SP vooral de opstelling van Ad-Hoc beheer en Vestia.

Volgens de SP zijn zij verantwoordelijk voor goede communicatie met de bewoners. De SP ziet dat al een stuk serviceverlening waar de bewoners veel aan hebben in onzekere tijden. De volledige brief:

Geachte Bewoner,

Zoals u waarschijnlijk al weet, staat uw woning al geruime tijd op de lijst om gesloopt te worden. De precieze officiële datum is vooralsnog onbekend.

De SP heeft hier in het verleden actie tegen gevoerd om meerdere redenen: De goede conditie van de gebouwen in combinatie het voldoen aan de woningbehoefte waren de voornaamste. Helaas stonden wij samen met een flink aantal bewoners alleen. De sloop zal dus doorgaan.

De Ad-Hoc bewoners hebben een contract waarin een opzegtermijn van minimaal twee weken is afgesproken. Dat vinden wij erg krap. Het is immers moeilijk om op zo’n korte termijn een andere woning te vinden.

Wij hebben de verhuurder (Ad-Hoc) én de eigenaar (Vestia) opgeroepen om zo snel en duidelijk mogelijk te communiceren om vervelende situaties te voorkomen. Bovendien behoort het volgens ons gewoon tot het verlenen van goede service om dit te doen. Ad-Hoc is hier als verhuurder en aanspreekpunt verantwoordelijk voor.

De SP heeft het idee dat Ad-Hoc echter zo lang mogelijk wil wachten met deze communicatie. Dat is niet verboden en ook niet tegen de afspraken, maar wel erg klantonvriendelijk.

Op dit moment is er een prognose (!) dat de sloop van de Paltelaan rond 20 augustus 2006 zal beginnen. Let op: dat is geen harde datum, staat nog niet vast en er kunnen ook geen rechten aan ontleend worden.

Wij vinden het wel zo fatsoenlijk dat als er een voorspelling gegeven kan worden dit ook te doen. Via deze weg willen wij u als bewoner op de hoogte stellen van de signalen die wij als politieke partij ontvangen. En u de kans geven zich voor te bereiden!