SP start met een weblog

6 december 2005

SP start met een weblog

De SP Zoetermeer is vandaag gestart met een eigen weblog op de website. Om meer informatie aan leden en bezoekers te geven over de activeiten van de SP zijn wij constant op zoek naar nieuwe middelen en mogelijkheden.

De SP in Zoetermeer is vaak op straat te vinden om meningen van mensen te vragen. Daarnaast hebben wij ons eigen blad, de Tribune , met een lokaal inlegvel. Sinds vorig jaar heeft de website een flinke face-lift gekregen en wordt het nieuws vers van de pers direct hier geplaatst. De doelstelling: zo dicht mogelijk bij mensen staan. Voor én door burgers is ons motto.

Een weblog is een instrument om informatie in chronologische volgorde op een webpagina te zetten. Vaak is die informatie wat losser en persoonlijker dan bijvoorbeeld nieuwsberichten.

In het eerste stukje bericht webmaster en kandidaat raadslid Bas Schuiling over de achterliggende gedachte :
"De bedoeling van deze weblog is om lezers een kijkje in de keuken van de SP Zoetermeer te geven. We ondernemen veel zaken die niet per sé een nieuwsbericht opleveren. Ook komt er bij de korte, duidelijke nieuwsberichten vaak nog wel wat meer te kijken. De hulpdienst is bijvoorbeeld constant bezig mensen te helpen die in de knel komen in de samenleving. We praten veel met burgers en werken gericht aan oplossingen. De verdieping achter onze standpunten komen terecht bij de opinies. De verdieping achter onze activiteiten gaat u hier vinden. "

Een goede reden dus om de weblog vanaf nu in de gaten te houden!