Uit de fractie

6 oktober 2005

Uit de fractie

Het nieuws van de laatste maand uit de gemeenteraadsfractie.

Afgelopen raadsvergadering is het speeltuintjesplan door de raad gegaan. De plannen van verspreid over de stad
grote speeltuinen maken is losgelaten. Voor de kleintjes worden zo dicht mogelijk bij huis plekken gehandhaafd.
Er zullen na overleg met de burgers een aantal terreintjes verdwijnen maar deze zullen wel een groenbestemming houden. De mogelijkheid van adopteren van speeltuintjes, ons eigen plan, is overgenomen. Voor deze adoptie is een leuke regeling geregeld zodat de bewoners er nog een leuke buurtactiviteit voor kunnen organiseren. Het is nu aan de bewoners alert te blijven als hun wijk aan de beurt is voor een opknapbeurt!

De komende tijd gaan we het weer druk krijgen met de begroting. Het is vooral van belang wat wij als partij naar voren brengen wat wij van belang vinden voor de komende tijd! Heeft u zelf ook ideeën of suggesties kom er alstublieft mee. Wat ons de laatste tijd veel zorgen baart zijn de plannen rondom het van Tuyllsportpark en het kwadrant.

Er wordt erg veel groen opgeofferd voor de ontwikkelingsplannen van het bedrijfsleven. Het plan van Dura-Vermeer zou gaan betekenen dat ook de volkstuintjes bij het kwadrant dienen te verdwijnen. Gelukkig was er behoorlijk wat scepsis bij de partijen aangaande deze plannen en het is nog maar de vraag of deze ontwikkelingen het gaan halen! Maar ik verwacht toch dat er een aangepast plan zal komen met zowiezo groenverlies. De PvdA zegt altijd wel dat ze voor het milieu zijn maar als het puntje bij paaltje komt kiezen ze toch ten voordele van hun wethouder!

Wat het groen leefklimaat betreft gaat het in Zoetermeer harthollend achteruit. De bomen bij de golfbaan en het van Tuyllsportpark, de vijver in de Vijverhoek en ga zo maar door.

Wordt Zoetermeer straks een stad voor de koele zakenman of een stad voor iedereen? Naar de gewone burgers wordt niet of nauwelijks geluisterd.

Actie in de Vijverhoek

Dat bewees afgelopen zaterdag wel weer in de SP-kraam bij de vijverhoek waar mensen massaal kwamen om hun verhaal te doen over de hoogbouwplannen. Het is duidelijk dat de gemeente hier had moeten staan om te luisteren naar wat de mensen door hun strot wordt gedrukt. Wij stonden er wel met de afdeling en het is dan ook verheugend te zien hoe mondig de wijk Driemanspolder is! Het mag duidelijk zijn dat de SP niet zal instemmen met nog meer torens in Zoetermeer.