Jongerendebat groot succes

27 mei 2005

Jongerendebat groot succes

SP Zoetermeer heeft vrijdag 27 mei 2005 samen met Jongerenbelang Zoetermeer (JBZ) een jongerendebat georganiseerd. Het evenement op het stadhuisplein kon op een goede belangstelling rekenen. Mede door het goede weer en de volle terrasjes konden veel mensen meeluisteren met enkele pittige debatten tussen de voor- en tegenstanders.

Jongerendebat op het stadhuisplein

Voor de SP debatteerden Bas Schuiling ( Fractieondersteuning SP ) en Marco ter Brake ( Rood, jongeren in de SP ) tegen diverse voorstanders van de grondwet van verschillende partijen.

De SP heeft, als enige tegenstander aanwezig, flink tegengas moeten geven tegen de standpunten van de voorstanders. Helaas is het nog altijd dat de politiek onvoorwaardelijk gekozen lijkt te hebben voor de grondwet. Zelfs de VVD heeft in het debat moeten toegeven dat de defensie paragraaf niet echt sterk was. Dat is volgens ons zwak uitgedrukt.

Gelukkig zijn de burgers die ondertussen door krijgen dat ze niet alles maar moeten pikken oplettender. Zelfs ondanks de uitgebreide overheidspropaganda. Het verhaal van de SP was dan ook over de hele linie duidelijk; deze grondwet is ondemocratisch, asociaal en helpt alleen de grote internationale bedrijven. De burger levert in. Stem dus tégen deze grondwet op woensdag 1 Juni.

De SP wil uitdrukkelijk het JBZ bedanken voor hun inzet en harde werk om samen met ons een open debat mogelijk te maken.