Verslag actie 'Kap met kappen'

11 februari 2005

Verslag actie 'Kap met kappen'

Zaterdag 5 februari 2005 stond de SP Zoetermeer op het stadhuisplein. Er werd actie gevoerd tegen de bomenkap in het Westerpark voor een uitbreiding van de parkeerplaats in het Westerpark.

De SP riep iederen op om een brief of email te sturen naar de gemeente en daar twee punten in te vermelden:

• Wij zijn tegen het kappen van bomen in het Westerpark en in andere parken van Zoetermeer.
  • Dat de gemeente beter moet luisteren naar haar inwoners en dat bezwaarschriften serieuzer worden genomen.

Het was goed te merken dat dit onderwerp speelt onder de bewoners van Zoetermeer. Veel mensen zijn tegen nog meer bomenkap in het Westerpark. Men is net als de SP Zoetermeer van mening dat er voldoende parkeergelegenheid aanwezig is in het Westerpark, waardoor uitbreiding van de bestaande parkeerplaats van Burggolf niet noodzakelijk is. Maar men is niet alleen tegen de bomenkap in het Westerpark, men is
tegen bomenkap in alle parken in Zoetermeer! Dit bleek aan de vele vragen die ons gesteld werden over de plannen voor een wildwaterbaan in het van Tuylpark en de plannen voor een parallelweg door het Vernede sportpark.

Verder werden ons een hoop andere vragen gesteld. Door de vele enthousiaste SP leden die aan deze actie hebben meegeholpen konden er veel vragen van mensen beantwoord worden.

En gelukkig niet zonder resultaat! Ondertussen is bekend gemaakt dat wethouder Roerig met Burggolf en de natuurverenigingen rond de tafel gaat zitten om een betere oplossing te bedenken, dan het kappen van bomen.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het plan al van de baan is. Maak ook uw ongenoegen bekend aan de gemeente. Dat kan via :

Email: gemeente@zoetermeer.nl
Adres: College van Burgemeester en Wethouders
postbus 15, 2700 AA Zoetermeer.