PvdA steunt college van B&W: Kappen mag!

23 november 2004

PvdA steunt college van B&W: Kappen mag!

In de laatste raadsvergadering heeft de PvdA tegen een motie van de SP
gestemd om het kappen van 1300 vierkante meter bomen t.b.v. 60 parkeerplaatsen voor het golfterrein in het Westerpark af te wijzen.

Na overleg over een aanpassing van de SP-motie met D66, groenlinks en PvdA leek er een ruime meerderheid tegen het verlenen van een kapvergunning aan burggolf te zijn. Nog geen 5 minuten na dit overleg stemde de PvdA tot verbijstering van de oppositiepartijen tegen deze motie! Ten koste van natuur en rust in het Westerpark steunt de PvdA het college. Het komt regelmatig voor dat de PvdA het eerst met de oppositie eens is, maar als het op stemmen aankomt laten ze het afweten en zwichten voor de druk van het college. Afspraken met deze partij zijn dus niet veel waard. Iets voor PvdA-stemmers om te onthouden voor de volgende verkiezingen!

Bezwaar aantekenen tegen de kapvergunning kan nog (wacht er niet mee!). Het bezwaar moet gemotiveerd zijn en gestuurd worden aan het college van B&W.