Start No-claim No-way in Zoetermeer

5 september 2004

Start No-claim No-way in Zoetermeer

De SP is van start gegaan met de actie tegen de no-claim regeling in de zorg. De regeling waarvoor geldt: “wordt je niet ziek dan krijg je geld terug, wordt je wel ziek dan krijg je niets”.

No Claim, no way!
De aftrap van de actie was op 4 september in de wijk Palensteijn. Hier werd op het Rakkersveld (bij de Digros) het jaarlijkse wijkfeest gehouden. Een paar enthousiaste SP leden hebben de bezoekers en standhouders gevraagd deze actie te ondersteunen. Veel mensen waren niet op de hoogte van wat de No-claim regeling precies inhoudt. Deze mensen zijn door de SP leden geïnformeerd over wat de No-claim regeling inhoudt, waarop de meeste mensen ons daarna hun steun gaven. Enkele mensen kwamen zelfs naar de SP leden toe met de vraag welke actie we aan het voeren waren.

Het was een mooie zonnige dag en de mensen waren zeer enthousiast. De standjes verkochten van alles. Van oude cassettebandjes tot de meeste speciale hapjes. Een zeer goed voorbeeld van een multicultureel festival. Jong en oud genoten van de activiteiten die er te doen waren. Al met al een zeer geslaagde dag. Op naar volgende week zaterdag (11/9). Dan zal er tijdens de stadsharterie in het Stadshart opnieuw aan de mensen gevraagd worden onze actie tegen de invoering van de No-claim in de zorg te steunen.