SP en bewoners ouderenwoningen Paltelaan tegen sloop!

15 augustus 2004

SP en bewoners ouderenwoningen Paltelaan tegen sloop!

De bewoners van de ouderenwoningen aan de Paltelaan komen in opstand tegen woningbouwcoöperatie Vestia. Vestia is van plan om de ouderenwoningen te slopen en daarvoor in de plaats voor het grootste deel dure appartementen te bouwen

De bewoners zijn tegen sloop en vinden renovatie en het plaatsen van een lift een betere oplossing. De informatie van Vestia naar de bewoners toe is slecht en misleidend. Een oproep van alle gemeenteraadsfracties om de bewoners beter te informeren heeft Vestia afgedaan met een nietszeggende brief waarbij niet op de vragen en opmerkingen van de bewoners is ingegaan. De SP steunt de bewoners en zal de andere fracties vragen om de wijziging van het bestemmingsplan voor dit complex niet te steunen. Een bouwteam van de SP gaat nu zelf een kijkje nemen in de woningen om een eerlijk beeld te krijgen van de staat waarin de woningen verkeren. Ook gaat de SP schriftelijke vragen stellen aan het college over deze kwestie. Ook voor de toekomstige generatie ouderen in Zoetermeer moeten er voldoende betaalbare woningen zijn. Het tempo waarin dit soort woningen nu wordt gesloopt doet voor de toekomst het ergste vrezen voor de minder draagkrachtigen. Door de kortingen op de huursubsidie en het vrijlaten van de huurstijging zal het vinden van een betaalbaar huis voor deze groep ouderen een groot probleem worden. Zonodig zal de SP-Zoetermeer een grote actie opzetten om de a-sociale wijze waarop tegenwoordig met ouderen wordt omgegaan aan de kaak te stellen.