Fractie in actie!

14 mei 2004

Fractie in actie!

Verslag van de fractie

De fractie is zeer verheugd te kunnen melden dat Tonnie de Bruyn, na eerst ervaring te hebben opgedaan in de commissie openbare voorzieningen, zich op 1 juni zal laten installeren als nieuw gemeenteraadslid. Welkom Ton!
Helaas heeft Awring Ali per 22/04 bij de griffie ontslag aangevraagd als gemeenteraadslid omdat haar werk niet te combineren viel met het raadswerk.
We zullen er de komende tijd weer hard aan werken om deze plaats zo spoedig mogelijk op te vullen. Wel hebben we nu een drietal mensen die in de steunfractie een hoop voorwerk voor ons gaan doen zodat er voor de gemeenteraadsleden weer extra tijd vrij komt voor meer actie in de wijk.

Schoutenhoek
Afgelopen zaterdag waren er naast bestuurs- en kerngroepleden ook 2 raadsleden aanwezig bij de demonstratieve actie tegen de bezuinigingen op de receptionistes bij de diverse ouderenwoningcomplexen. De gang van zake bij deze complexen is ronduit schandelijk, we zullen dan ook de komende tijd de zaak in en buiten de raad goed in de gaten houden.

Pocohaontas
Hans heeft met de waterscouts gesproken. De scouts hebben een prima plan voor een nieuw clubgebouw geschreven. Ze moeten nu zelf met de gemeente in overleg gaan voor een eventuele financiële tegemoetkoming. Gezien de in het verleden toegedane investeringen bij andere scoutinggroepen zullen we zeker ons best doen om ook deze groep goed te herbergen.

Nieuw meubilair in de fractie- kamers
Na de dure verbouwing van de raadszaal werd vanuit het college voorgesteld ook de fractiekamers aan te pakken. Onze reactie was: niet doen! De stoelen zitten nog prima en de tafels zijn in goede staat! In deze tijden van bezuinigingen hebben we zeker geen behoefte aan overdreven luxe.

Miss etam gebouw
Na een klacht van een ondernemer in dit pand heeft Henry er voor gezorgd dat de brandweer samen met bouw- en woningtoezicht een paar gevaarlijke situaties heeft opgelost. Het feit dat er gewoon een gat in de vloer was zonder daadwerkelijke afrastering is toch wel een levensgevaarlijke situatie.
Ook het verhaal van de Chinese ondernemers die zeiden dit pand helemaal nodig te hebben in verband met hun grootse plannen is geëindigd in een fiasco voor het college.
De chinezen schijnen zich nu teruggetrokken te hebben op een klein kamertje. Al die mooie reizen naar China van ons college hebben uiteindelijk een huurprijsje van ca 500 € opgeleverd!!

Namens de fractie Ed Sanders