Fractie in actie!

25 november 2003

Fractie in actie!

Over kinderopvang, de aalscholvers in de Plas van Poot en een extra ruimte voor amateuruitvoeringen.

De SP-Fractie

Met de begroting in het voorruitzicht zijn het weer drukke tijden in de raad. Naast de bespreking van de begroting hebben we de laatste maand een aantal kritische noten geplaatst bij een aantal zaken.

• Bij de ontwikkeling van het gebied rond om het van Tuylpark waren er plannen om rondom de bosjes van Poot water activiteiten te ontwikkelen. Terwijl dit prive natuur gebiedje een broedplaats is van oa Aalscholvers, niet doen dus!
  • Ook is er aan de wethouder gevraagd of bij de ontwikkeling van het gebied rondom de oude PWA zaal rekening gehouden kan worden met een toekomstige derde zaal. Het antwoord was nee, wat in feite een gemiste kans is voor de gemeente. Die extra zaal voor amateur uitvoeringen is brood nodig voor Zoetermeer. Hier laten we het natuurlijk niet bij, we gaan de komende tijd voor een nieuwe zaal!
  • Er zijn kritische kanttekeningen gemaakt mbt de kinderopvang, want als in de toekomst zal blijken dat meer vrouwen zullen gaan werken, dan zal de behoefte sterk stijgen.
    De twee burgermeester kandidaten die door de raad zijn geselecteerd zullen de komende maand een tournee door Zoetermeer gaan maken. Mariolanda heeft hier heel veel tijd in gestoken, en bij het komende referendum zal blijken wie de nieuwe burgermeester zal worden.

Het diftar rapport waaraan namens de SP, Henry zijn bijdrage heeft geleverd is klaar, ook dat belooft nog een pittige discussie te worden binnenkort in de raad!!