Ouderen van NU verenigt u

24 oktober 2003

Ouderen van NU verenigt u

Tweehonderd ouderen, werknemers uit de zorg en sympathisanten hebben woensdag 1 oktober j.l. in Den Haag onder het motto "Respect voor ouderen NU!" actie gevoerd tegen de plannen van Balkenende II.

Onder meer Jan Marijnissen, Sjaak Bral, Kees Korbijn en Vader Abraham werkten mee aan de succesvolle manifestatie. Onder het motto "Red de solidariteit" organiseert de SP de komende tijd het verzet tegen de afbraakplannen van het kabinet Balkenende. Daar zaten we dan gedrieën op het plein voor de Tweede Kamer. Jammer dat u er niet bij was. Immers hoe meer ouderen zich laten zien in het regeergebied des te beter om kracht bij te zetten tegen de voorgenomen plannen. Heus mensen we zijn er nog niet en het wordt er echt niet beter op. Iedere keer zal dit Kabinet proberen om hun plannen door te drukken en wij met z'n allen kunnen dat tegenhouden maar dan wel met z'n allen. De mentaliteit van dit kabinet is nog steeds ik, ik, ik en dan pas jij. Er komen geen grenzen aan kosten die gemaakt worden voor de soms miljoenen kostende optrekjes van ministers. Neen, zei Balkenende. Maar natuurlijk niet, dan zal hij zelf kosten moeten afdragen die de grens overschrijden. Ook zijn we weer in de lure gelegd met de 1,70 euro per recept. In plaats hiervan krijgen we nu een verhoging van de eigen bijdragen. Maar let op dit is alleen voor Ziekenfondspatiënten. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Mensen laten we toch onze stem horen en treedt in verzet tegen dit kabinet.