Balkenende-ellende actie in Pijnacker

24 oktober 2003

Balkenende-ellende actie in Pijnacker

Op zaterdag 27 september heeft de SP in Pijnacker 'Het wordt een bende met Balkenende' folders uitgedeeld. Deze folderactie vond plaats op het Raadhuisplein tijdens 'de Verbeelding' een dag waarop lokale kunstenaars hun werk uitstallen en waar verschillende maatschappelijke organisaties ook kleine kraampjes hebben.

Actie in Pijnacker
Er was dus ook 'mede door het lekkere folder-weer' veel volk aanwezig. Reacties op onze aanwezigheid waren wisselend. Sommige mensen dachten dat wij straatkrantverkopers waren, anderen wilden de folders niet meer van ons aannemen zodra ze wisten dat wij van de SP waren. De meeste mensen accepteerden echter onze folders en er zijn enkele positieve discussies ontstaan. Gevraagd naar wat er beter kon in Pijnacker was het meest voorkomend antwoord dat het vroeger schoner was. Dat is zeker iets waar de SP mee aan de slag kan gaan. Veel mensen vonden ook dat er in plaats van 'het wordt een bende...' er 'het is een bende' had moeten staan. Het is dus duidelijk dat niet iedereen in Pijnacker de huidige politiek ziet zitten. Al met al was het een succesvolle en gezellige dag.