Gemeentelijke belastingen: Van 9 naar 6 termijnen

12 april 2003

Gemeentelijke belastingen: Van 9 naar 6 termijnen

Om het geld van de gemeentelijke belastingen van de Zoetermeerders sneller te kunnen innen, heeft het College een ander betalingssysteem bedacht.

Was het vroeger mogelijk om in 9 termijnen te betalen, nu moet dat in 6 termijnen.
Op de vraag of dit geen problemen zou geven voor de betalers, kregen we als antwoord: "dat als men betalingsproblemen had er de mogelijkheid voor kwijtschelding was".
Volgens wethouder Haan bespaart deze nieuwe regeling de gemeente een flink bedrag in euro's.
Aan de hoeveelheid euro's die U als Zoetermeerder per maand kunt uitgeven, heeft het college blijkbaar geen boodschap. Individuele betalingsregelingen zijn niet mogelijk: staat er in de gemeentelijke belastingwijzer 2003.
De SP heeft al van verschillende Zoetermeerders vernomen dat zij problemen voorzien met de verandering van het aantal termijnen. Hun euro's kunnen namelijk, maar 1 keer per maand worden uitgegeven en het bedrag wat in 6 termijnen betaald moet worden is natuurlijk aanzienlijk hoger per betaling als dat men dit bedrag over 9 betalingen kan verdelen.
Heeft U problemen met het betalen van Uw gemeentelijke belastingen door het veranderen van het aantal termijnen, bel of mail dan naar ons.
Samen met U willen we dan via een actie proberen om het oude betalingssysteem terug te krijgen maar dat kunnen we alleen als veel mensen ons steunen met informatie.
Dus schroom niet maar reageer op: zoetermeer@sp.nl.